29 Jun 2009

Mengandung bukan alasan nak minta MC!!

erm.. pada hari khamis (25.6.2009), aku hantar wife aku ke klinik Al-amin dekat ngan masjid untuk pemeriksaan walaupun aku dah tau keputusannya.

tapi memandangkan dia dah dekat seminggu demam aku hantarkan juga.. erm.. setelah hampir 1 jam menunggu giliran baru wife aku boleh masuk jumpa doktor... kemudian macam biasa prosedur yang dijalankan.. dia kluar untuk mengambil sampel urine.. kemudian tunggu lagi... dah dekat 10 minit baru dipanggil masuk.. confirm.. wife mengandung 6 minggu..

kemudian aku balik ke rumah.. tapi demam wife aku masih tak kebah.. riso plak aku..

pagi tadi (29.6.2009) lepas aku ke Mahkamah menjalankan tugas aku.. aku balik ke rumah sebab wife aku masih belum sihat.. aku antar dia ke Poliklinik Beserah... sebab Farmasi tempat wife aku bekerja tak terima MC klinik swasta (kata senior staff tempat wife aku keja, tapi bila senior staff tu MC, tander MC swasta takper), masa menunggu memang cepat dan pantas.. tak sampai 10 minit dah dapat jumpa doktor..

masa pendaftaran, "cik terus ke kanan belakang yer.. bilik no. 3" terus aku dan wife ke sana..

kat situ.. kami tunggu dalam 5 minit, no giliran wife aku naik..

sampai kat dalam.. seorang Doktor berbangsa cina merawat wife aku..
wife aku pn bagitau yang dia demam dan tak sihat.. so nak minta MC, terus doktor tu kata tak boleh.. dan mengandung bukan alasan untuk dapatkan MC..

memangla, bukan sebab mengandung wife aku nak MC tapi sebab dia demam, pastu nurse kat situ pun menambah juga.. "tula budak-budak sekarang, sikit-sikit demam, tak tahan tak macam kami dulu"...

nurse nie pun satu dol.. nasib baik aku kat luar bukan kat dalam bilik rawatan No. 3 tu.. kalau tak dengan Doktor, dgn Nurse tu aku bagi..

kalau tak sakit, memang aku tak bawak jumpa diorang...

nasib baik.. kalau tak memang doktor tu yang kena cari doktor lain plak.. sebab aku plak bagi doktor tu sakit..

2 ulasan: