03 Disember 2010

Terima Kasih kerana harga minyak naik lagi... Part 2..

Salam, belum pun reda dengan kenaikan harga minyak RON97, harini diumumkan pula dengan kenaikan harga RON95, Diesel, LPG dan juga GULA...

RON95 dan DIESEL dinaikan sebayak 5 sen, LPG pula 5 sen dan GULA pula 20 sen. menjadikan harga petrol RON95 kini ialah RM1.90 seliter, diesel RM1.80 seliter, LPG RM1.90 sekilogram dan gula RM2.10 sekilogram.

Terima Kasihla kerajaan yang sangat perihatin kepada Nasib rakyat, yang mendahulukan Rakyat dalam menerima beban-beban kenaikan Harga ini.

tapi sedikit pun tiada pengumuman, bahawa oleh kerana kenaikan harga yang tidak dapat dielakkan ini, Gaji-gaji kami para-para menteri akan dipotong sebanyak 10 % bagi mengurangkan beban kewangan negara.

tiada juga kedengaran, bagi menampung beban rakyat, "kami, dipihak kerajaan akan mengurangkan elaun-elaun yang kami perolehi dari Kerajaan"

dan langsung tiada rasa bersalah atau sedih Menteri yang telah berjanji bahawa tiada kenaikan harga minyak, gula dan barangan pengguna yang lain.

Aku petik laporan berita dari Berita Harian Online:-

Subsidi petrol, diesel, gula, LPG dikurangkan mulai esok


2010/12/03

KUALA LUMPUR: Subsidi bagi petrol RON95 dan diesel dikurangkan sebanyak 5 sen seliter, Gas Cecair Petroleum (LPG) sebanyak 5 sen sekilogram dan gula sebanyak 20 sen sekilogram mulai esok. 

Berikutan penyelarasan jumlah subsidi itu, harga petrol RON95 kini ialah RM1.90 seliter, diesel RM1.80 seliter, LPG RM1.90 sekilogram dan gula RM2.10 sekilogram.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan